Smink som håller hela dagen, eller inte

Är det bara jag som tycker att i mitten av dagen så har nästan allt smink gått bort? Hatar att behöva sminka om mig mitt på dagen bara för att det har gått bort och för att inte se ut som om jag har dränkt mitt ansikte i olja typ haha :)
Vet att de flesta säger att om man blir oljig efter några timmar så är det bara att lägga på puder, men det funkar inte på mig, för efter tio min så är pudret borta, inteee kul! Samma med rouge, mitt ansikte praktiskt taget käkar rouge, sitter i typ fem min haha. Har provat primer under foundationen men det hjälper inte det heller..
Jag kanske borde utforska mer vilken foundation som passar bäst för mig, en vattenbaserad förmodligen. Just nu så använder jag de här tre basprodukterna, blandar de två foundationena för att få fram en bra färg :)




jag imorses efter att jag hade sminkat mig, skippade dock foundation i hela ansiktet och tog bara runt näsan och tog puder och rouge på det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: