Clinique super balanced makeup







Köpte en ny foundation förrgår, en clinique foundation, har provat den några dagar nu. Provade den samma dag som jag köpte den och då upptäckte jag att det var en alldeles för kall ton, den var alltså för rosa för mig. Ändå fick jag hjälp med att prova den i affären och jag tyckte den såg bra ut där! men när jag fick den på hela ansiktet så passade den inte alls. Skittråkigt eftersom jag hade bestämt mig för att köpa en lite dyrare foudation.
Förutom färgen så tycker jag den är helt okej, den håller ganska bra och är halv täckande, känns inte tung på huden vilket jag tycker är bra :) Dock så förväntade jag mig nästan att den skulle vara dubbelt så mycket bättre än dom vanliga foundationena eftersom den kostade dubbelt så mycket. Inget jag kommer köpa två gånger iaf :)

Kommentarer
Postat av: Julia Bjälhammar

Jag har haft Cliniques Stay Matte på prov ett tag nu och den kan jag rekommendera! :) känns inte alls på huden och tycker den täcker jättebra :) fast är ju inte mycket lyster i den om du nu gillar det. (jag gör inte det haha). Men ett tips iallafall :)

Svar: Haha oj såg kommentaren nu!Jag vill ha en foundation som kan vara lite både och, en som man kan "bygga" liksom, beroende på om man vill ha täckande eller inte, vardags eller festmakeup. Men tack för tipset!! :)
Mikaela Isaksson

2013-09-26 @ 22:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: